تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/09/30 - 16:11
کد خبر: 454800

بررسی آشوب‌های اخیر در ایران؛

پرونده ویژه "فصلنامه دانشجویان مستقل" منتشر شد +دانلود

پرونده ویژه "فصلنامه دانشجویان مستقل" منتشر شد +دانلود

در این شماره از "فصلنامه دانشجویان مستقل" گفتگو و یادداشت هایی از اساتید و کارشناسان مختلف در حوزه های اقتصادی، حقوقی، اجتماعی، فرهنگی و ... میخوانید. از جمله مطالبی که در این شماره منتشر شد می توان از طغیان سبک زندگی غربی، تنگنای اقتصادی، تحکیم دیوار وحدت، خائن، چاقو به دانشگاه می آورد و... نام برد.

به گزارش سرویس باشگاه نشریات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فصلنامه "دانشجویان مستقل" با بررسی پرونده ویژه آشوب های اخیر در ایران با عنوان "برای بی‌پولی؟! یا برای بوسیدن" منتشر شد. در این شماره از فصلنامه دانشجویان مستقل، گفتگوها و یادداشت هایی از  چهره های برجسته دانشگاهی و اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روابط بین الملل منتشر شده است.

در هفته های اخیر شاهد حوادث و اتفاقات ناگواری در کشورمان بودیم. عده ای باعبور از مرزهای قانون، امنیت مردم را در کف خیابان ها به هم زدند. با شعار آزادی قمه کشیدند، خیابان بستند، پرچم کشورمان را به آتش کشیدند، به مقدسات و اماکن مذهبی هتک حرمت کردند، به اموال عمومی خسارت وارد کردند، اعتصابات اجباری راه انداختند و هرکسی که با آنها همراهی نمی کرد با تهدید و تخریب به اموال یا جان وی تعرض می کردند، چندین تن از حافظان امنیت را به شهادت رساندند و باعث برهم خوردن امنیت روانی عموم جامعه شدند. عده ای که ادعای اکثریت جامعه را داشتند و در فضای مجازی به همین بهانه با همکاری رسانه های معاند خود را به عنوان اکثریت مردم ایران جا زدند.

اقدامات این عده باعث برهم زدن امنیت ملی ما شد و گروه های تجزیه طلب و تروریستی به خود اجازه دادند تا با استفاده از این حوادث، عملیات مختلفی از جمله حمله به مرقد شاهچراغ(ع) شیراز را اجرایی کنند. بعد از اتفاقات و ناآرامی های صورت گرفته در کشور نظریه پردازان و کارشناسان بخشهای مختلف از ساحت نگاه خود به علل و و دلایل و خاستگاه این حوادث در روندهای داخلی کشور پرداختند. کارشناسان روابط بین الملل نیز در این شماره از فصلنامه دانشجویان مستقل به آثار تحریم ها در روابط کلان بین المللی و فشارهای ناشی از آن در بخش های داخلی ایران پرداخته اند.

از این رو در این شماره از "فصلنامه دانشجویان مستقل" گفتگو و یادداشت هایی از اساتید و کارشناسان مختلف در حوزه های اقتصادی، حقوقی، اجتماعی، فرهنگی و ... میخوانید. از جمله مطالبی که در این شماره منتشر شد می توان از طغیان سبک زندگی غربی، تنگنای اقتصادی، تحکیم دیوار وحدت، خائن، چاقو به دانشگاه می آورد و... نام برد.

در بخشی از گفت‌وگوی با مهدی جمشیدی در این شماره آمده است: این بخش از اغتشاشگران که نوجوان و جوان هستند، گرفتار «سبک زندگیِ غربی» شده اند، و چون اندک هستند نباید وضع آنها را به حاکمیّت نسبت داد. هر جامعه ای به صورت طبیعی، «ریزشهای هویّتی» دارد. پس نزاع بر سر «سبک زندگی» است و انگیزۀ آنها، «فرهنگی» است نه «سیاسی،» امّا خواه ناخواه چون در پی استقرار «نظم فرهنگیِ دیگر»ی هستند با حاکمیّت هم درگیر می شوند و بهانه جوییِ سیاسی می کنند. سیاست، گرانیگاه آنها نیست، بلکه همچون مقدّمه ای است برای «شرع‌زدایی از سبک زندگی.» مسألۀ اینان، «لذّت» است نه «سیاست.» افق مشترکِ معنایی با حاکمیّت ندارند و در یک «جهانِ ذهنیِ متفاوت» به سر میبرند.

بر اساس نظام معنایی ای قضاوت می‌کنند که از بیخوبن با آنچه که اکنون مستقر است، متفاوت است. ازاین رو، «مصرف فرهنگی» شان نیز خارج از چهارچوب های رسمی و عرفی هست. «فضای مجازیِ غربی،» به «جهانِ متمایزِ» اینان تبدیل شده است و آنها، شهروند و ساکن این جهان هستند. «خودبسندگیِ رسانهای،» آنها را هرچه بیشتر از واقعیّت های جامعه و حاکمیّت، بیگانه کرده است.

این شماره از "فصلنامه دانشجویان مستقل" با عنوان "برای بی‌پولی؟! یا برای بوسیدن" در 8 صفحه به چاپ رسیده و علاقه مندان می توانند نسخه مکتوب آن را از طریق شماره تلفن 02188829275 و یا شماره همراه 09370748550 دریافت کنند.

گفتنی است "دانشجویان مستقل" به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی علی خضریان به صورت فصلنامه و با زمینه سیاسی – اجتماعی منتشر می شود.

جهت تهیه نسخه الکترونیکی پرونده ویژه "دانشجویان مستقل" از اینجا (دانلود) کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top